ΔιαβήτηςΕιδήσεις Υγείας

Υπογλυκαιμία: Τι να φάτε για να περάσει η κρίση;

Η υπογλυκαιμία χαρακτηρίζεται από χαμηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα (συνήθως λιγότερα από 70 mg/dl).

Εκτός από το σακχαρώδη διαβήτη άλλες αιτίες που προκαλούν την υπογλυκαιμία είναι ορμονικές διαταραχές, σοβαρές ασθένειες αλλά και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες της American Diabetes Association κάθε ασθενής αντιδρά διαφορετικά στην υπογλυκαιμία. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό, να γνωρίζει τα συμπτώματα εκείνα που χτυπούν το καμπανάκι κινδύνου.

Πάντως τα πιο συχνά είναι :

• Αστάθεια

• Νευρικότητα, άγχος

• Ιδρώτας, ρίγος

• Οξυθυμία, ανυπομονησία

• Σύγχυση, παραλήρημα

• Ταχυπαλμία

• Ζάλη , ίλιγγος

• Πείνα, ναυτία

• Υπνηλία

• Θολή /διαταραγμένη όραση

• Πονοκέφαλοι

• Αδυναμία, κούραση

• Θυμός, επιμονή, θλίψη

• Λιποθυμία

• Έλλειψη συντονισμού

• Εφιάλτες ή φωνές στη διάρκεια του ύπνου

Τι να φάτε για να περάσει η κρίση;

Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν πως ένα ισχυρό υπογλυκαιμικό επεισόδιο μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα, τραυματισμούς, κώμα και σε σπάνιες περιπτώσεις, ακόμα και θάνατο.

Δείτε τι συμβουλεύουν οι ειδικοί της American Diabetes Association για να αντιμετωπίσετε την υπογλυκαιμία!

Καταναλώστε 15-20g γλυκόζης ή απλούς υδατάνθρακες

Μετρήστε ξανά τη γλυκόζη στο αίμα μετά από 15 λεπτά και επαναλάβετε εάν συνεχίζετε να έχετε χαμηλές τιμές

Όταν το σάκχαρο επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα, φάτε ένα σνακ.

Μερικές υγιεινές επιλογές είναι:

ένα μικρό μήλο με μερικές φέτες τυρί chedda

μια μπανάνα με μια χούφτα καρύδια

μια φέτα ψωμί τοστ ολικής αλέσεως με αβοκάντο

κράκερ ολικής άλεσης με τόνο

καρότα, πιπεριές και αγγούρι βουτηγμένα σε χούμους

ένα smoothie λαχανικών

Σχετικά Άρθρα

Back to top button