Ειδήσεις Υγείας

Χολίνη: Γιατί είναι απαραίτητη & σε ποιες τροφές θα τη βρείτε

Η χολίνη είναι μια σύνθετη ουσία απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία των οργάνων και των συστημάτων του σώματος.

Αν και ανακαλύφθηκε πρόσφατα το Ινστιτούτο Ιατρικής θεωρεί πως πρόκειται για ένα πολύτομο θρεπτικό συστατικό. Εξάλλου έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι είναι απαραίτητη για την υγεία του εγκεφάλου, του ήπατος και άλλων οργάνων.

Σε άρθρο της που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση BMJ Nutrition, Prevention & Health, η Dr Emma Derbyshire αναφέρει ότι η χολίνη είναι ένα συστατικό καθοριστικής σημασίας για την υγεία του εγκεφάλου, ιδίως κατά την εμβρυϊκή ανάπτυξη. Επηρεάζει επίσης τη λειτουργία του ήπατος, τις κινήσεις των μυών, το νευρικό σύστημα και τον μεταβολισμό.

Μικρές ποσότητες χολίνης παράγονται ενδογενώς στο συκώτι, ωστόσο χρειάζεται η πρόσληψή της μέσω των τροφών για να αποφευχθεί η ανεπάρκεια και η έλλειψη. Και αυτό γιατί επισημαίνει η ειδικός ο ανθρώπινος οργανισμός και συγκεκριμένα το ήπαρ παράγει μικρή ποσότητα από την ουσία αυτή, η οποία όμως δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες του.

Δοσολογία

Η συνιστώμενη πρόσληψη χολίνης εξαρτάται από την ηλικία.

0-6 μηνών: 125 mg την ημέρα

7-12 μηνών: 150 mg την ημέρα

1-3 ετών: 200 mg την ημέρα

4-8 ετών: 250 mg την ημέρα

9-13 ετών: 375 mg την ημέρα

14-18 ετών (γυναίκες/άντρες): 400/550 mg την ημέρα (αντίστοιχα)

γυναίκες 18+: 425 mg την ημέρα

άντρες 18+: 550 mg την ημέρα

έγκυοι: 450 mg την ημέρα

γυναίκες που θηλάζουν: 550 mg την ημέρα

Οι καλύτερες πηγές χολίνης είναι οι εξής:

μοσχαρίσιο συκώτι (μερίδα 68 γρ.): 290 mg

συκώτι κοτόπουλου (μερίδα 68 γρ.): 222 mg

αυγό: 113 mg σε ένα μεγάλο βραστό αυγό

μπακαλιάρος (μερίδα 85 γρ.): 248 mg

σολομός (μερίδα 110 γρ.): 62,7 mg

μπρόκολο: 31,3 mg σε μισό φλιτζάνι (118 ml)

κουνουπίδι: 24,2 mg σε μισό φλιτζάνι (118 ml)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button