Ειδήσεις ΥγείαςΦύση και Διατροφή

Ωμοφαγία: Τα υπέρ και τα κατά

Κύρια αρχή της ωμοφαγίας, είναι ότι το πιο υγιεινό φαγητό για τον οργανισμό είναι το ωμό . Επίσης πρεσβεύει την άποψη ότι το ζέσταμα του φαγητού δεν πρέπει να ξεπερνά τους 40-45 βαθμούς Κελσίου για να μην καταστρέφει τα πολύτιμα ένζυμα των τροφών, τα οποία βοηθούν να χωνέψουμε σωστά και να απορροφήσουμε τα θρεπτικά συστατικά τους.

Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, όταν καταναλώνουμε συνέχεια μαγειρεμένο φαγητό, ο οργανισμός μας πρέπει να εργαστεί πιο σκληρά προκειμένου να παράγει περισσότερα ένζυμα και, σε βάθος χρόνου, η έλλειψή τους από το φαγητό οδηγεί σε προβλήματα πέψης, σε διατροφικές ελλείψεις, επιτάχυνση της γήρανσης και αύξηση του βάρους.

 

 

 

 

 

 

Οι τρόποι προετοιμασίας που χρησιμοποιούνται εναλλακτικά στην ωμοφαγική διατροφή είναι το μούλιασμα, το ζέσταμα/αφυδάτωση μέχρι αυστηρά τους 40-45 βαθμούς Κελσίου, ενώ συνηθίζεται και η κατανάλωση φυτρών από φασόλια, φακές κ.ο.κ.

Τα υπέρ και τα κατά

Όπως υποστηρίζουν οι ένθερμοι υποστηρικτές της η ωμοφαγία μπορεί να  ότι μας βοηθάει να αποκτήσουμε περισσότερη ενέργεια, να χάσουμε βάρος και να μειώσουμε την πιθανότητα εμφάνισης διάφορων ασθενειών, καθώς το ωμό, φυσικό φαγητό περιέχει λιγότερα τρανς και κορεσμένα λιπαρά.

Μελέτη, μάλιστα, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition έδειξε ότι η κατανάλωση ωμής τροφής έφερε μείωση στην ολική χοληστερίνη και τη συγκέντρωση τριγλυκεριδίων, ενώ διάφοροι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το μοντέλο αυτό μειώνει την οξύτητα στον οργανισμό μας, η οποία προκαλεί ασθένειες.

Από την άλλη πλευρά ορισμένοι ειδικοί εκφράζουν την ανησυχία τους  ότι από μια τέτοια διατροφή λείπουν θρεπτικά στοιχεία, όπως η πρωτεΐνη, η βιταμίνη Β12, το ασβέστιο, ο σίδηρος, η βιταμίνη D και όπως συμβαίνει και με τη χορτοφαγική διατροφή, πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή όσον αφορά τις διατροφικές ελλείψεις.

Τι επιτρέπεται

Η ωμοφαγική διατροφή περιλαμβάνει:

Φρέσκα και ξηρά φρούτα, φρέσκα λαχανικά εποχής, άψητους και κατά προτίμηση βιολογικούς σπόρους και ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο, χυμούς, βότανα, τσάι σε νερό που δεν έχει ξεπεράσει τους 45 βαθμούς Κελσίου, «ζυμωμένες» τροφές, μπαχαρικά, καρυκεύματα, λιαστές ντομάτες, μέλι, νέκταρ καρύδας, , στέβια και άλλες τροφές της ίδιας λογικής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δείτε ποια φρούτα περιέχουν τη λιγότερη ζάχαρη!

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close