Ειδήσεις Υγείας

Ύπνος: Πόσες ώρες χρειαζόμαστε

Όμως ο σύγχρονος όμως τρόπος ζωής με τους ταχείς ρυθμούς και τις πολλές δραστηριότητες «κλέβει» τον ύπνο με συνέπεια εκατομμύρια άνθρωποι αλλά και παιδιά και έφηβοι σε όλο τον κόσμο να μην κοιμούνται αρκετά.

Πρόσφατη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έδειξε ότι 1 στους 3 ενήλικες αντιμετωπίζει προβλήματα ύπνου. Η ίδια έρευνα τεκμηρίωσε ότι η αϋπνία συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και διαβήτη ενώ οι διαταραχές του ύπνου μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη μνήμη, τη μάθηση, το καρδιαγγειακό, το ανοσοποιητικό, το νευρικό σύστημα, ακόμη και στην κοινωνική μας συμπεριφορά.Επιπλέον τα άτομα που πάσχουν από αϋπνία για περισσότερο από ένα χρόνο έχουν 40 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να εκδηλώσουν κατάθλιψη.

Όσο πιο καλά…

Οι επιστήμονες δηλώνουν κατηγορηματικά ότι όσο πιο καλά κοιμόμαστε, τόσο πιο υγιείς είμαστε και αντίστροφα. Όταν ξυπνάμε ξεκούραστοι, επιλέγουμε πιο εύκολα να ασκηθούμε και να τρώμε υγιεινά, έχουμε καλύτερη μνήμη, είμαστε πιο παραγωγικοί ενώ η έλλειψη ύπνου μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε κουρασμένοι και να έχουμε μειωμένη σωματική και πνευματική δραστηριότητα.

Επίσης, μελέτες έχουν δείξει ότι οι λιγοστές ώρες ύπνου έστω και για λίγες μέρες διαταράσσουν τα επίπεδα των ορμονών και του μεταβολισμού, με αποτέλεσμα την αύξηση της όρεξης και την πρόσληψη περισσότερων θερμίδων.

Την ίδια στιγμή ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει το πρόβλημα του μειωμένου ύπνου σε όλο και νεαρότερες ηλικίες καθώς πρόσφατη μελέτη σε εφήβους έδειξε ότι το 1/3 των ερωτηθέντων εμφανίζει σημαντική καθυστέρηση στην επέλευση του ύπνου και 1/3 αναφέρει ανεπαρκή διάρκεια ύπνου.

Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε;

Η «ποσότητα» ύπνου που χρειάζονται οι άνθρωποι διαφέρει από άτομο σε άτομο και εξαρτάται από την ηλικία, τη γενετική προδιάθεση, αλλά και από τις καθημερινές δραστηριοτήτες. Η σύσταση ότι χρειαζόμαστε οκτώ ώρες ύπνου τη νύχτα ώστε να λειτουργούμε σωστά τις υπόλοιπες ώρες δεν είναι πανάκεια. Να θυμάστε το γενικό κανόνα ότι εάν όταν ξυπνάτε αισθάνεστε ανανεωμένοι και δεν νιώθετε νύστα κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο ύπνος σας είναι επαρκής. Τα μωρά, οι ηλικιωμένοι και οι έγκυες γυναίκες ενδέχεται να χρειάζονται περισσότερο ύπνο από το μέσο όρο.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button