ΔιαβήτηςΕιδήσεις Υγείας

Αντίσταση στην ινσουλίνη: 6 απλές συνήθειες που τη σταματούν

Η αντίσταση στην ινσουλίνη αποτελεί παράγοντα κινδύνου για τον διαβήτη τύπου 2 και την καρδιοπάθεια.

Σύμφωνα με τους ειδικούς της Dietitians Association of Australia (DAA) η αντίσταση στην ινσουλίνη είναι εκείνη η κατάσταση κατά τη διάρκεια της οποίας τα κύτταρα δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά την ορμόνη, με αποτέλεσμα να μην απορροφάται μερικώς ή και καθόλου η γλυκόζη και κατ’ επέκταση να συγκεντρώνεται στο αίμα.

Η αντίσταση στην ινσουλίνη εμφανίζεται συχνότερα σε:

– άτομα που έχουν οικογενειακό ιστορικό διαβήτη,

– υπέρβαρα άτομα, ιδίως σε όσους έχουν αυξημένη συσσώρευση λίπους στην κοιλιά,

– άτομα που δεν είναι δραστήρια σωματικά,

– γυναίκες με το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών.

Η αντίσταση στην ινσουλίνη αποτελεί παράγοντα κινδύνου για τον διαβήτη τύπου 2 και την καρδιοπάθεια. Αυτές οι δυσάρεστες συνέπειες είναι δυνατό να αποφευχθούν χάρη σε έναν συνδυασμό σωστής διατροφής, διαχείρισης του σωματικού βάρους και τακτικής σωματικής άσκησης.

Βασικές αλλαγές στον τρόπο ζωής

Η υιοθέτηση ορισμένων στρατηγικών μπορεί να βελτιώσει την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Στο πλαίσιο αυτό οι ειδικοί συνιστούν:

Χάστε βάρος αν έχετε παραπανίσια κιλά.

Ασκηθείτε καθώς η σωματική άσκηση  βελτιώνει άμεσα την αντίσταση στην ινσουλίνη. Οι ειδικοί συνιστούν τουλάχιστον 30 λεπτά σωματικής άσκησης σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Βάλτε στο πιάτο σας τουλάχιστον πέντε μερίδες λαχανικών και δύο φρούτα την ημέρα.

Καταναλώνετε καθημερινά προϊόντα ολικής άλεσης (δημητριακά, ψωμί κ.λπ.) και όσπρια (φασόλια, φακές, ρεβίθια κ.λπ.).

Προτιμήστε τις τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, καθώς επιβραδύνουν την απορρόφηση της γλυκόζης στο αίμα ώστε να μειώνονται οι απαιτήσεις του οργανισμού σε ινσουλίνη.

 

Πηγή: Dietitians Association of Australia (DAA)

Σχετικά Άρθρα

Back to top button