Ειδήσεις Υγείας

Αυξημένη χοληστερίνη: Πως θα τη ρίξετε μετά το Πάσχα

Η αυξημένη χοληστερίνη είναι ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί δυο στους πέντε συμπολίτες μας ειδικά την περίοδο μετά τις γιορτές.

Σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες της mayo clinic όταν η χοληστερίνη παράγεται σε υπερβολική ποσότητα τότε μπορεί να προκαλέσει την δημιουργία αθηρωμάτων και κατ’ επέκταση να αυξήσει τις πιθανότητες για καρδιακά επεισόδια.

Πάντως όλες οι έρευνες συμφωνούν ότι η μείωση της χοληστερίνης επιτυγχάνεται με την υιοθέτηση μιας υγιεινής διατροφής και την αύξηση της φυσικής άσκησης.

Πρόσφατη έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μια απώλεια κιλών της τάξης του 5-10% του σωματικού βάρους μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της μέχρι και 15-18% ενώ η γυμναστική βοηθά στην αύξηση της καλής (HDL) και στη μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL).

Έξυπνα tips

Μειώστε την κατανάλωση κορεσμένων ζωικών λιπαρών (ορατό ζωικό λίπος, λιπαρά στα γαλακτοκομικά κ.α).

Nαι στα ψάρια

Τα ψάρια, όπως ο τόνος και ο σολομός περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση της χοληστερίνης.

Ναι στα φρούτα

Καθημερινά καταναλώστε πέντε μερίδες φρούτων, λαχανικών και οσπρίων.

Πράσινο τσάι

Το τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καλή υγεία των αιμοφόρων αγγείων, ενώ εμποδίζουν τον σχηματισμό θρόμβων στο αίμα. Τα κύρια αντιοξειδωτικά στο τσάι είναι τα φλαβονοειδή, τα οποία μπορεί να μειώσουν την αρτηριακή πίεση αλλά και τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα.

Υγιεινές συνήθειες

Αντί να τηγανίζετε τα τρόφιμα, προτιμήστε άλλους τρόπους όπως το βράσιμο, ψήσιμο στο φούρνο ή μαγείρεμα στον ατμό. Πριν σερβίρετε το φαγητό πετάξτε το επιπλέον λίπος που εμφανίζεται μετά το μαγείρεμα.

Χάστε τα περιττά κιλά
Μειώστε ή κόψτε το κάπνισμα.
Αυξήστε τη δραστηριότητα σας σε 30 λεπτά τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας.

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button