Ειδήσεις Υγείας

Διαλείπουσα νηστεία: Τι είναι και ποια τα οφέλη στην υγεία

Η διαλείπουσα νηστεία είναι σήμερα μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις της διατροφής στον κόσμο. Επί της ουσίας περιλαμβάνει εναλλασσόμενους κύκλους νηστείας και κανονικής διατροφής.

Πολλές μελέτες δείχνουν ότι η ενδιάμεση (διαλείπουσα) νηστεία μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, στην βελτίωση της μεταβολικής υγείας και στην προστασία από ασθένειες, όπως το κρυολόγημα.

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μέθοδοι για να εφαρμόσετε τη διαλείπουσα νηστεία, οι οποίες χωρίζουν την ημέρα ή την εβδομάδα σε επιμέρους χρονικές περιόδους πρόσληψης τροφής και νηστείας.

Η βασική αρχή είναι μία: απαγορεύεται κάθε τροφή κατά τη διάρκεια της περιόδου της νηστείας, αλλά μπορείτε να πιείτε νερό, καφέ, τσάι και άλλα μη-θερμιδικά ποτά.

Ορισμένες μορφές της διακοπτόμενης νηστείας επιτρέπουν μικρές ποσότητες τροφών με λίγες θερμίδες κατά τη διάρκεια της περιόδου νηστείας. Η λήψη συμπληρωμάτων επιτρέπεται γενικώς τις ώρες της νηστείας, εφόσον δεν υπάρχουν θερμίδες σε αυτές.

Διαλείπουσα νηστεία: Οφέλη

Τα βασικά οφέλη για την υγεία από τη διαλείπουσα νηστεία είναι μεταξύ άλλων:

Απώλεια βάρους

Μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και λίπος στην κοιλιά, χωρίς να πρέπει να περιορίσετε συνειδητά τις θερμίδες.

 Φλεγμονή

Ορισμένες μελέτες δείχνουν μείωση των δεικτών φλεγμονής, βασικό παράγοντα πολλών χρόνιων ασθενειών.

 Υγεία της καρδιάς

Η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να μειώσει την «κακή» χοληστερόλη LDL, τα τριγλυκερίδια του αίματος, τους φλεγμονώδεις δείκτες, το σάκχαρο στο αίμα και την αντίσταση στην ινσουλίνη, που είναι παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

 Υγεία του εγκεφάλου

Αυξάνει την εγκεφαλική ορμόνη BDNF και μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέων νευρικών κυττάρων. Μπορεί επίσης να προστατεύσει από τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

 Αντιγήρανση

Έχει βρεθεί ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των αρουραίων κατά 36-83%.

Πηγή: https://www.healthline.com

Σχετικά Άρθρα

Back to top button