Ειδήσεις Υγείας

Εκκολπώματα εντέρου: Τι να τρώτε για να προστατευθείτε;

Η εκκολπωμάτωση δηλαδή η ανάπτυξη εκκολπωμάτων στο τοίχωμα του εντέρου είναι μία πολύ συνηθισμένη ιατρική κατάσταση

Το άκρως ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις η εκκολπωμάτωση εκδηλώνεται χωρίς συμπτώματα και η διάγνωση γίνεται τυχαία σε κάποιον απεικονιστικό έλεγχο.

Αρκετά συχνά όταν τα χρόνια περνούν ένας στους πέντε θα αναπτύξουν μικρούς σάκους στο έντερο που αποτελούν διογκώσεις του βλεννογόνου του παχέος εντέρου. Αυτά λέγονται εκκολπώματα και η κατάσταση είναι γνωστή ως εκκολπωμάτωση.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ όταν τα εκκολπώματα μολυνθούν,  οδηγούν σε μία πολύ οδυνηρή κατάσταση που ονομάζεται εκκολπωματίτιδα. Πέραν του κοιλιακού πόνου, τα άτομα με εκκολπωματίτιδα μπορεί να εμφανίσουν ναυτία, έμετο, πυρετό, δυσκοιλιότητα ή διάρροια.

Φυτικές ίνες

Τα στοιχεία πολλών μελετών δείχνουν ότι μια δίαιτα φτωχή σε φυτικές ίνες μπορεί να οδηγήσει σε εκκολπωμάτωση και εκκολπωματίτιδα. Για το λόγο αυτό στην Ασία και την Αφρική, όπου η διατροφή τείνει να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, τα ποσοστά της νόσου είναι μικρά.

Πηγές φυτικών ινών είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης π.χ. το σιτάρι μαζί με τον φλοιό, το πίτουρο, η βρόμη, το κριθάρι, η σίκαλη, τα όσπρια, τα φρούτα κυρίως με τη φλούδα τους, το μαύρο ρύζι και ζυμαρικά, το ψωμί ολικής άλεσης, ο αρακάς και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Για αυτό το λόγο επιβάλλεται η διατροφή  να περιλαμβάνει τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα τα οπoία προλαμβάνουν  τη δημιουργία εκκολπωμάτων.

Νερό πολύ νερό

Επιπλέον αναγκαία είναι η επαρκής κατανάλωση υγρών τουλάχιστον  1,5 -2 λίτρα ημερησίως. Και αυτό γιατί τα υγρά καθιστούν ευκολότερες τις κινήσεις του εντέρου.

Οι σπόροι και οι ξηροί καρποί είναι καλό να αποφεύγονται όταν υπάρχει ένδειξη ενεργού εκκολπωματίτιδας ή όταν έχει προηγηθεί εκκολπωματίτιδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Εκκολπωματίτιδα: Μάθετε τι είναι και πώς θα την αντιμετωπίσετε

Σχετικά Άρθρα

Back to top button