Η φωνή του ασθενούς

Ένωση Ασθενών Ελλάδας: Τι λένε για τα Γραφεία Παραπόνων στα νοσοκομεία

Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας είναι υπέρ της επανενεργοποίησης των Γραφείων Παραπόνων στο ΕΣΥ

Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση η Ένωση Ασθενών Ελλάδας χαιρετίζει την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας με την οποία ανακοινώνεται ότι τίθεται σε εφαρμογή από τις 15 Σεπτεμβρίου 2024 ο νέος Κανονισμός Ενιαίας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παραπόνων των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, στο πλαίσιο του έργου της αναβάθμισης και ανασχεδιασμού των εν λόγω Γραφείων, το οποίο είχε παρουσιάσει η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας κα Λίλιαν Βιλδιρίδη, στην ετήσια εκδήλωση της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Δικαιωμάτων των Ασθενών στις 18 Απριλίου 2024, υπό την αιγίδα της ΠτΔ, η οποία έθεσε στο επίκεντρο τα Γραφεία, τα οποία λειτουργούν στα Νοσοκομεία της Ελλάδας.

Αποτελεί πεποίθηση της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας ότι τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των Νοσοκομείων, τα οποία επιτελούν σημαντικό έργο και μέχρι σήμερα δεν είναι επαρκώς γνωστά και δεν έχουν αξιοποιηθεί στο βαθμό που θα έπρεπε, μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση ενός ποιοτικού και ασθενοκεντρικού Συστήματος Υγείας στη χώρα μας, μέσω της θεσμικής και ποιοτικής αναβάθμισης τους, ώστε να καταστούν το κατεξοχήν σημείο αναφοράς και επαφής του Πολίτη με τις Υπηρεσίες Υγείας, αλλά και τη βασική πηγή πληροφόρησης για τα ανώτερα επίπεδα της διοίκησης αναφορικά με τα δυνατά και αδύναμα σημεία λειτουργίας των νοσοκομείων.

Ως εκ τούτου κρίνεται αναγκαία η αναβάθμιση τους και η ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων του έργου τους στον σχεδιασμό δράσεων και πολιτικών, με ορίζοντα, αφενός, την ενίσχυση της προστατευτικής διάστασης των Γραφείων στο πεδίο προάσπισης και προαγωγής των δικαιωμάτων των ληπτών και ληπτριών υπηρεσιών υγείας και αφετέρου, την περαιτέρω διασύνδεσή τους με την αξιολόγηση και συνεπώς την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Επομένως, η κατάρτιση και εφαρμογή του ενιαίου κανονισμού Ενιαίας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παραπόνων, στην κατάρτιση του οποίου συνέβαλε και η Ένωση Ασθενών Ελλάδας, αποτελεί σημαντικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς η ύπαρξη προτυποποιημένων διαδικασιών δύναται να αποτελέσει σημαντικό διοικητικό εργαλείο για τους εργαζόμενους των γραφείων, αλλά και εχέγγυο διαφάνειας και αποτελεσματικότητας στην εφαρμογή κάθε μεταρρύθμισης.

Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας δεσμεύεται ότι θα συμβάλει στα ανωτέρω και θα συνεχίσει την παραγωγική συνεργασία της με το Υπουργείο αλλά και με τους εργαζόμενους στα Γραφεία

Σχετικά Άρθρα

Back to top button