ΔιατροφήΕιδήσεις Υγείας

Γλυκά των Χριστουγέννων: Ποια είναι πιο υγιεινά

Αυτά είναι τα πιο υγιεινά γλυκά των Χριστουγέννων

Η αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά ξεκίνησε. Οι νοικοκυρές έχουν ξεκινήσει τις ετοιμασίες των γλυκών και οι φούρνοι και τα ζαχαροπλαστεία έχουν πάρει φωτιά.

Οι πρωταγωνιστές των γιορτών είναι τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες, οι παραδοσιακές δίπλες, τα χριστουγεννιάτικα μπισκότα και φυσικά η Πρωτοχρονιάτικη βασιλόπιτα.

Δείτε τη θερμιδική αξία του κάθε γλυκού και τι πρέπει να προσέξετε για να τα απολαύσετε χωρίς τύψεις.

Κουραμπιέδες

Οι κουραμπιέδες εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε βούτυρο θεωρούνται τα πιο παχυντικά γλυκίσματα των εορτών. Περιέχουν όμως και αμύγδαλα τα οποία είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά, την αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε και ασβέστιο αλλά και αυγά τα οποία αποτελούν πηγή βιταμινών Α, D , φυλλικού οξέος και Β12.

1 μέτριο κομμάτι κουραμπιέ ( 40γρ. ) περιέχει 240 kcal και 9,2γρ λιπαρών κυρίως κορεσμένων

Μελομακάρονα

Η πρώτη ύλη για την παρασκευή τους είναι το ελαιόλαδο, το οποίο λειτουργεί ευεργετικά για το καρδιαγγειακό σύστημα. Επίσης, το μέλι που περιέχουν είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και στην γενικότερη υγεία του οργανισμού.

Περιέχουν επίσης καρύδια τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες Β6 και Ε, η οποία τους δίνει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, αλλά και σε ω3 και ω6 λιπαρά.

Επίσης τα μπαχαρικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παρασκευή τους, όπως είναι η κανέλα ή το γαρύφαλλο έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία.

1 μέτριο μελομακάρονο (35γρ) περιέχει 190 Kcal και 8γρ λιπαρών

Δίπλες

Οι δίπλες περιέχουν τα λιγότερα λιπαρά ενώ συνιστάται κατά το τηγάνισμα τους να χρησιμοποιηθεί ελαιόλαδο το οποίο περιέχει ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικές βιταμίνες.

1 μέτρια δίπλα (45γρ) περιέχει 170 kcal και 4,5γρ. λιπαρών

Βασιλόπιτα

Ανάλογα με τα συστατικά που περιέχει, διαμορφώνονται και οι θερμίδες. Αν προστεθεί πορτοκάλι στην βασιλόπιτα εμπλουτίζεται με βιταμίνη C που ενισχύει το ανοσοποιητικό και έχει αντιοξειδωτική δράση.

1 μέτριο κομμάτι 100γρ περιέχει περίπου 300-350 kcal & αρκετά γρ. λιπαρών

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button