Ειδήσεις Υγείας

Καθιστική ζωή: Οι πιθανοί κίνδυνοι για την υγεία

Η καθιστική ζωή συνδέεται με σοβαρά προβλήματα υγείας

Η καθιστική ζωή θέτει σε κίνδυνο την υγεία. Οι ατέλειωτες ώρες πάνω σε μια καρέκλα μπορεί να προκαλέσουν διάφορα προβλήματα υγείας από καρδιαγγειακές παθήσεις μέχρι την εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη.

Για να μειώσετε τον κίνδυνο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, συστήνει 150 έως 300 λεπτά ήπιας έως μέτριας έντασης αερόβια δραστηριότητα την εβδομάδα ή 75 έως 150 λεπτά έντονης αερόβιας δραστηριότητας την εβδομάδα, συν δύο ημέρες προπόνησης ενδυνάμωσης.

Με δεδομένο αυτού οι γιατροί συμβουλεύουν όλους τους ενήλικες να κάθονται λιγότερο και να κινούνται περισσότερο.

Καθιστική ζωή: Τι προκαλεί στην υγεία

Σύμφωνα με μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Jama Cardiology, η καθιστική ζωή αυξάνει τον κίνδυνο για πρόωρο θάνατο και καρδιακές παθήσεις.

Όπως διαπίστωσαν οι ειδικοί όσοι κάθονταν περισσότερο και ήταν λιγότερο δραστήριοι είχαν τον υψηλότερο κίνδυνο έως και 50%.

Αντίθετα όσοι κάθονταν περισσότερο αλλά ήταν και πιο δραστήριοι είχαν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο περίπου 17%. «Για όσους κάθονται περισσότερες από τέσσερις ώρες την ημέρα, η αντικατάσταση μισής ώρας καθίσματος με άσκηση μείωσε τον κίνδυνο για πρόωρο θάνατο και καρδιακές παθήσεις κατά δύο τοις εκατό» καταλήγουν οι ερευνητές.

Στο μεταξύ νέα μελέτη από φυσιολόγους του Πανεπιστημίου Κολούμπια έδειξε πως πέντε λεπτά περπάτημα κάθε μισή ώρα μπορούν να αντισταθμίσουν μερικές από τις πιο επιβλαβείς συνέπειες που μπορούν να δημιουργηθούν από την καθιστική ζωή.

Χαρακτηριστικό είναι πώς όσοι είχαν εντάξει το περπάτημα στην καθημερινότητά τους κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά την αρτηριακή πίεση κατά 4 έως 5 mmHg σε σύγκριση με το όσους κάθονταν όλη την ημέρα.

Καθιστική ζωή: Τι να κάνετε

Η λύση φαίνεται να βρίσκεται στο ότι πρέπει να κάθεστε λιγότερο και να κινείστε γενικά περισσότερο λένε οι ειδικοί της mayo clinic.

Μπορείτε να ξεκινήσετε με το να στέκεστε απλά λίγο όρθιοι ή να κάνετε μερικά βήματα όποτε έχετε την ευκαιρία στη δουλειά, ή να σκεφτείτε τρόπους για να περπατάτε λίγο, ενώ εργάζεστε. Για παράδειγμα:

Σταθείτε όρθιοι, καθώς μιλάτε στο τηλέφωνο, ή καθώς τρώτε το σνακ σας.

Εάν εργάζεστε καθισμένοι σε ένα γραφείο για μεγάλο χρονικό διάστημα, δοκιμάστε ένα ψηλό γραφείο που να σας βάζει σε όρθια στάση, ή αυτοσχεδιάστε δουλεύοντας σε ένα ψηλό τραπέζι, ή πάγκο.

Περπατήστε λίγο μαζί με τους συναδέλφους και μην σηκώνεστε από το γραφείο σας για να πάτε να καθίσετε κάπου αλλού (πχ κουζίνα) όταν κάνετε διάλειμμα στη δουλειά.

Πηγή: http://www.mayoclinic.org

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button