Ειδήσεις Υγείας

Μέλι vs ζάχαρη: Ποιο να επιλέξω – Νέα μελέτη

Τι έδειξε μελέτη που έγινε για το μέλι και τα οφέλη του στην υγεία

Μέλι ή ζάχαρη είναι ένα συχνό δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι όταν θέλουν να γλυκάνουν ένα ρόφημα που θα καταναλώσουν ή ένα επιδόρπιο.

Πάντως τόσο το μέλι όσο και η ζάχαρη αποτελούνται από γλυκόζη και φρουκτόζη, αλλά το καθένα έχει διαφορετικό προφίλ θρεπτικών συστατικών, υφής και γεύσης.

Νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Nutrition Reviews έδειξε ότι κατανάλωση ακατέργαστου μελιού από μία μόνο πηγή λουλουδιών μπορεί να βελτιώσει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και να μειώσει τα επίπεδα χοληστερόλης, όταν λαμβάνεται στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής.

«Τα αποτελέσματα αυτά προκαλούν έκπληξη, επειδή το μέλι αποτελείται κατά 80% από ζάχαρη», ανέφερε ο Tauseef Khan, επικεφαλής ερευνητής της μελέτης στην Ιατρική Σχολή Temerty του Πανεπιστημίου του Τορόντο.

«Δεν λέμε ότι πρέπει να αρχίσετε να τρώτε μέλι εάν σήμερα αποφεύγετε τη ζάχαρη», πρόσθεσε ο Khan. «Το συμπέρασμα αφορά περισσότερο την αντικατάσταση» τόνισε χαρακτηριστικά.Τι έδειξε μελέτη για το μέλι

Το μέλι

«Το μέλι είναι μια πλούσια σύνθεση σακχάρων (κοινών και σπάνιων), οργανικών οξέων, ενζύμων, πρωτεϊνών, αμινοξέων, μετάλλων, βιταμινών και βιοδραστικών ουσιών που παρασκευάζονται από τις μέλισσες από το νέκταρ των λουλουδιών» εξηγούν οι συγγραφείς της μελέτης

Η ζάχαρη

Η ζάχαρη αποτελείται από 50% γλυκόζη και 50% φρουκτόζη – το σάκχαρο που βρίσκεται στα φρούτα και διασπάται πολύ εύκολα και γρήγορα από τον οργανισμό, ανεβάζοντας άμεσα τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Επίσης όση από αυτή δεν χρησιμοποιηθεί θα αποθηκευτεί με τη μορφή λίπους.

Από την άλλη το μέλι περιέχει κάποια ιχνοστοιχεία, τα οποία συνέλεξαν οι μέλισσες από τα άνθη. Έτσι, το μέλι μπορεί να περιέχει μικρές ποσότητες μεταλλικών στοιχείων όπως ψευδάργυρο και σελήνιο, αλλά και κάποιες βιταμίνες.

Η ζάχαρη επειδή υφίσταται μεγαλύτερη επεξεργασία είναι πιθανόν να περιέχει περισσότερα πρόσθετα αλλά και συντηρητικά –αντίθετα από το μέλι που δεν χαλάει.

Οι προτάσεις των ειδικών

Οι ερευνητές της μελέτης προτείνουν να προμηθευόμαστε ακατέργαστο μέλι από τοπικούς μελισσοκόμους για περισσότερα οφέλη στην υγεία. Και σημειώνουν «οι θετικές επιδράσεις στην υγεία δεν έχουν να κάνουν με την πρόσληψη ενός και μόνο τροφίμου όπως το μέλι. Συνδέονται με διατροφικά πρότυπα που περιλαμβάνουν λαχανικά, φρούτα, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, άπαχο κρέας, πουλερικά, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς και ακόρεστα φυτικά έλαια».

ΠΗΓΗ: https://www.healthline.com/

Σχετικά Άρθρα

Back to top button