sport-medicineΆθληση & ΥγείαΆθληση & ΨυχολογίαΣυνεντεύξεις - Άρθρα

PILATES: Μείνετε υγιείς με τη γυμναστική των διασήμων

Ψάχνετε για «έναν ήπιο, μοντέρνο τρόπο σωματικής άσκησης»; Για «μια εναλλακτική γυμναστική χωρίς κόπωση, ιδρώτα και τραυματισμούς»; Αναζητάτε μια «γυμναστική αντιστρές που θα εκπαιδεύσει το σώμα και το νου σας, που θα σας απαλλάξει από τους πόνους και θα σας οδηγήσει σε σωματική και πνευματική ευεξία»; «Δοκιμάστε το Πιλάτες και δεν θα το μετανιώσετε».
Το Πιλάτες, που έχει χαρακτηρισθεί και ως «η δίδυμη μέθοδος της γιόγκα», αυτοπροσδιορίζεται ως μια κινησιολογική προσέγγιση ενεργειακής εκγύμνασης μέσω χαλάρωσης. Είναι μια πρακτική η οποία συνδυάζει «βασικές αρχές της γιόγκα και άλλων παραδοσιακών μεθόδων άσκησης που προέρχονται από τις ανατολικές φιλοσοφίες με τη δυναμική μεταγενέστερων δυτικών μεθόδων». Η φιλοσοφία αποτελεί τον κεντρικό πυρήνα της μεθόδου και αυτό είναι που τη διαφοροποιεί από τα απλά προγράμματα ασκήσεων.

Το Πιλάτες «δεν αποτελεί απλώς έναν τρόπο εκγύμνασης… Πρόκειται για μια φιλοσοφία που στην πράξη γίνεται τρόπος ζωής».Βασική αρχή και θεωρητικό υπόβαθρο του Πιλάτες είναι ο έλεγχος του κέντρου του σώματος, δηλαδή -και σύμφωνα με τις ανατολικές φιλοσοφίες- η ζώνη της κοιλιακής χώρας η οποία και ονομάζεται “Powerhouse” («οίκος της δύναμης») Η μέθοδος βασίζεται «στον πλήρη έλεγχο του νου πάνω στο σώμα» καθώς και «στην αφύπνιση της εσωτερικής μας δύναμης».Οι 500 περίπου ασκήσεις του Πιλάτες πρέπει να εκτελούνται αργά, με συγκέντρωση, ακρίβεια και με τη συμμετοχή του πνεύματος, του σώματος και της αναπνοής.
Ιδρυτής του Πιλάτες υπήρξε ο Joseph Hubertus Pilates (1880-1967), Γερμανός ελληνικής καταγωγής, ο οποίος ασχολήθηκε συστηματικά με ανατολικές φιλοσοφίες, όπως γιόγκα, ζεν, τάι τσι και πολεμικές τέχνες. Ενσωματώνοντας την ανατολική προσέγγιση στην άσκηση, ανέπτυξε τη δεκαετία του 1920 τη μέθοδό του, την οποία αρχικά ονόμασε “the art of contrology”- «η τέχνη του ελέγχου».

Της έδωσε αυτό το όνομα επειδή στόχο είχε «να επιτύχει τον έλεγχο του πνεύματος πάνω στο σώμα».[Ο Pilates, ενστερνιζόμενος το δόγμα των ανατολικών θρησκειών, «πίστευε ότι η σωματική και πνευματική υγεία βρίσκονται σε πλήρη αλληλεξάρτηση» και ως στόχο είχε «να ελέγχει το ίδιο του το σώμα, ώστε να βρει το δρόμο σε μια ευτυχισμένη ζωή».]

Διότι, σύμφωνα πάντα με τη μεταφυσική υπόθεση, «κατακτώντας τον έλεγχο του σώματος, μέσα από το κέντρο, μπορούμε να ελέγξουμε οτιδήποτε άλλο στη ζωή μας». Έτσι, το σύστημα στοχεύει να πετύχει «μια δημιουργική «συγχώνευση» μυαλού και σώματος»[, τον «πλήρη έλεγχο του νου» και τη σωστή «ευθυγράμμιση» του σώματος.
Το PILATES είναι μία μέθοδος εναλλακτικής γυμναστικής η οποία ενδυναμώνει χωρίς να προσθέτει όγκο, ενώ παράλληλα εξισορροπεί αυτή την δύναμη με την ευλυγισία. Διδάσκει τον έλεγχο του σώματός μας διαμέσου έξι αξιών της τεχνικής: Αυτοσυγκέντρωση, Έλεγχος, Αναπνοή, Κέντρο (σώματος), Ακρίβεια (κινήσεων) και Ροή (ασκήσεων).

Η τεχνική του PILATES είναι κατάλληλη για όλους, ανεξαρτήτου φύλλου, ηλικίας και σωματοδομής. Είναι ιδιαίτερα ευεργετική για άτομα που έχουν υποστεί τραυματισμούς ή έχουν μυοσκελετικές ευαισθησίες καθώς και για γυναίκες πριν και μετά την εγκυμοσύνη. Μερικά από τα οφέλη που βιώνουν όσοι κάνουν PILATES είναι:

Βελτίωση της στάσης του σώματος.

Βελτίωση της κινητικότητας και της ευλυγισίας της σπονδυλικής στήλης.

Γράμμωση και επιμήκυνση των μυών.

Αύξηση της σταθερότητας της λεκάνης και των ώμων.

Βελτίωση της υγείας των αρθρώσεων διαμέσου βελτιωμένης κινητικότητας και υποστήριξης από το περιφερειακό μυϊκό σύστημα.

Ενοποίηση μυαλού, σώματος και πνεύματος.

Αναβάθμιση ποιότητας ζωής.

Αλλά και άτομα με προβλήματα υγείας μπορούν, μέσα από την τεχνική PILATES, να πετύχουν:

Πρόληψη τραυματισμών και διευκόλυνση της φυσικής αποκατάστασής τους.

Καλύτερη ισορροπία και συντονισμό, ειδικά για τους ηλικιωμένους.

Ανακούφιση από άλγη και πόνους.

Συντήρηση και αύξηση της πυκνότητας των οστών.

Αποδοτική λειτουργία των πνευμόνων με παράλληλη βελτίωση του κυκλοφορικού.

Συνολικά, η τεχνική PILATES παρέχει ένα ασφαλή και ευεργετικό τρόπο άσκησης για ανθρώπους με ευρύ φάσμα ιατρικών παθήσεων, όπως Σκολίωση, Οστεοπόρωση, Αρθρίτιδα, Σκλήρυνση κατά Πλάκας και άλλων.
Ωστόσο για να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα από τη συνεδρία τουPILATES η εκπαιδεύτρια ή ο εκπαιδευτής θα πρέπει να γνωρίζει άριστα το αντικείμενο, να γνωρίζει την κλασική τεχνική του JOSEPH PILATES και να έχει τη δυνατότητα να ενσωματώσει στη διδασκαλία του/της σύγχρονες τεχνικές κατανόησης της λειτουργίας του ανθρώπινου σώματος, ενώ παράλληλα να μπορεί να εξατομικεύσει τη συνεδρία στις ανάγκες του συμμετέχοντος.

Μόνο όφελος θα αποκομίσετε αν θα μπορέσετε να κάνετε τη φιλοσοφία PILATES κομμάτι της ζωής σας και να δώσετε ένα χαρούμενο χρώμα στην καθημερινότητά σας. Άλλωστε η αξία της φιλοσοφίας PILATES βρίσκεται στην ευεξία που βιώνουμε όταν το σώμα μας λειτουργεί σωστά!

Σχετικά Άρθρα

Back to top button