Ειδήσεις Υγείας

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Οι τροφές που ανακουφίζουν από τον πόνο

Η ρευματοειδής Αρθρίτιδα (ΡΑ) είναι μία χρόνια αυτοάνοση φλεγμονώδης πάθηση. Αν και η νόσος μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία συνήθως εκδηλώνεται μεταξύ της 4ης και 6ης δεκαετίας της ζωής. Μάλιστα η νόσος προτιμά τις γυναίκες οι οποίες προσβάλλονται δύο με τρεις φορές συχνότερα από τους άνδρες.

Για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των συμπτωμάτων της πάθησης οι ειδικοί επιστήμονες συνιστούν στους πάσχοντες να εντάξουν στο καθημερινό τους διαιτολόγιο ορισμένες τροφές, οι οποίες μπορεί να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή.

Στο πλαίσιο αυτό, επιβάλλεται οι πάσχοντες να ακολουθούν ένα διατροφικό πλάνο που στηρίζεται στη μεσογειακή διατροφή και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κατανάλωση ελαιόλαδου,  φρούτων και λαχανικών, οσπρίων.

Δείτε με ποια διατροφή θα αντιμετωπίσετε τη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα καλά αυτά λιπαρά περιέχονται στο σολομό, στη ρέγκα στον τόνο στο λιναρόσπορο και στα καρύδια.

Αντιοξειδωτικά

Διάφορες επιστημονικές μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί απέδειξαν ότι τα αντιοξειδωτικά έχουν την ιδιότητα να μειώνουν τη φλεγμονή και ανακουφίζουν από τον πόνο.
Οι τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι τα φρούτα, οι ξηροί καρποί, το πράσινο τσάι και τα φρέσκα λαχανικά.

Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή, σύμφωνα με τους επιστήμονες της Ελληνικής Ρευματολογικής Εταιρείας & Επαγγελματικής Ένωσης Ρευματολόγων Ελλάδος μανταρίνια, πορτοκάλια, λεμόνια είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη C είναι σημαντικό συστατικό στην σύνθεση του κολλαγόνου , ουσία που βρίσκεται στους μυς, τένοντες, αρθρώσεις και παίζει σημαντικό ρόλο στην οστεοαρθρίτιδα. Είναι επίσης πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών που μπορεί να βοηθήσουν στην φλεγμονή της ρευματοειδής αρθρίτιδας.

Φλαβονοειδή

Οι τροφές που περιέχουν φλαβονοειδή πρέπει να περιλαμβάνονται στο διαιτολόγιο των πασχόντων αφού μειώνουν τη φλεγμονή αλλά και τον πόνο που προκαλεί η ρευματοειδή αρθρίτιδα.
Για αυτό, οι ειδικοί συστήνουν στους ασθενείς να καταναλώνουν τρόφιμα όπως τα μούρα, τα σταφύλια, και το μπρόκολο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Χαμηλή ενέργεια και κόπωση: Αυτοί είναι οι top λόγοι

Πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρώει το παιδί αθλητής;

Σχετικά Άρθρα

Back to top button