Ειδήσεις Υγείας

Τριγλυκερίδια: Τι να τρώτε & τι να αποφεύγετε

Τα τριγλυκερίδια είναι λιπίδια που παρέχουν στον οργανισμό την ενέργεια που χρειάζεται για τον μεταβολισμό. Όμως σε περίπτωση που ειναι υψηλότερα από το φυσιολογικό αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και παγκρεατίτιδας.

Τα φυσιολογικά επίπεδα

Σύμφωνα με ειδικούς από την Κλινική Μάγιο, τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων ταξινομούνται ως εξής:

Φυσιολογικά – κάτω από 150 mg/dl
Οριακά υψηλά – από 150 έως 199 mg/dl
Υψηλά – από 200 έως 499 mg/dl
Πολύ υψηλά – από 500 mg/dl και πάνω.

Τα τριγλυκερίδια αυξάνονται από:

Κατανάλωση περισσότερων θερμίδων απ’ όσες καίει ο οργανισμός, ιδίως θερμίδων από ζάχαρη

Τα περιττά κιλά

Το κάπνισμα

Την υπερκατανάλωση αλκοόλ

Τη λήψη ορισμένων φαρμάκων

Παθήσεις του θυρεοειδούς και ορισμένα γενετικά νοσήματα

Τον αρρύθμιστο σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2

Παθήσεις του ήπατος ή των νεφρών

Τι να αποφεύγετε

Περιορίσετε τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά που συνήθως υπάρχουν κυρίως σε τυποποιημένα τρόφιμα

Αποφεύγετε λιπαρά όπως αλλαντικά, αρνί, κατσίκι, λουκάνικα, κρέας και πουλερικά παναρισμένα ή πατέ, κροκέτες ψαριού, τηγανητά ψάρια, κονσέρβες ψαριών σε λάδι, τηγανητά αυγά, ομελέτες με τυριά ή πολύ λάδι κ.λπ.

Να αποφεύγετε τους απλούς υδατάνθρακες (π.χ. ζάχαρη) και την πρόσθετη φρουκτόζη και γλυκόζη.

Να αποφεύγετε τις κονσέρβες φρούτων και να μην προσθέτετε στα φρούτα ή στους χυμούς ζάχαρη.

Αποφεύγετε τα τηγανητά λαχανικά

Να αποφεύγετε το αλκοόλ σε οποιαδήποτε μορφή.

Τι να τρώτε

Βάλτε στο πιάτο σας ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης (π.χ. μακαρόνια ολικής, καφέ ρύζι Άλλες καλές επιλογές σε υδατάνθρακες είναι καλαμπόκι, πατάτα, αρακάς, όσπρια, σουσάμι, φρυγανιές σίκαλης και κράκερ ολικής άλεσης.

Καταναλώνετε άφθονα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν κυρίως σε λιπαρά ψάρια (π.χ. σκουμπρί, σαρδέλα, σολομό, τσιπούρα, γαύρο).

Μπορείτε επίσης να τρώτε, άπαχο μοσχαρίσιο κρέας, κοτόπουλο χωρίς πέτσα, γαλοπούλα, κουνέλι.

Προτιμήστε να τα τρώτε ψητά ή βραστά. Μπορείτε να τρώτε και αυγά ποσέ ή βραστά (όχι περισσότερα από 3-4 την εβδομάδα).

Προτιμήστε το ελαιόλαδο, φυτικά έλαια (π.χ. σησαμέλαιο) ή φυτική μαργαρίνη από ελαιόλαδο.

Να προτιμάτε γάλα και γιαούρτι και τυριά χαμηλών λιπαρών

Να τρώτε ολόκληρα φρούτα

Να προτιμάτε τα φρέσκα φρούτα εποχής και λιγότερο τους φρέσκους φρουτοχυμούς..

Ο καφές και το τσάι επιτρέπονται με λίγη ή καθόλου ζάχαρη.

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button