
Ξεκινά η αξιολόγηση των νοσοκομείων αυτήν την εβδομάδα από τους ασθενείς – Η διαδικασία και οι ερωτήσεις
Προ των πυλών η αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς
Στην τελική ευθεία φαίνεται ότι μπαίνει η αξιολόγηση των υπηρεσιών που παρέχουν τα δημόσια νοσοκομεία από τους ίδιους τους ασθενείς.
Όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης «την εβδομάδα 15-22 Ιουνίου θα ξεκινήσει η αξιολόγηση μέσω κινητού για τις υπηρεσίες υγείας. Η βαθμολογία από τους ασθενείς του κάθε νοσοκομείου θα ανακοινώνεται από το υπουργείο υγείας συνεχώς και έτσι θα ξέρεις ότι τα τάδε νοσοκομείο έχει βαθμό 50, το τάδε έχει 80 το άλλο θα έχει 10. Στα νοσοκομεία που θα είναι χαμηλός ο βαθμός ικανοποίησης θα έρχεται η διοίκηση να μας εξηγεί γιατί συμβαίνει και τι μέτρα θα πάρει για να το ανεβάσει.
Σε αυτήν την πρώτη φάση, η αξιολόγηση θα βασιστεί στην εμπειρία των ασθενών που νοσηλεύτηκαν σε Γενικό ή Πανεπιστημιακό νοσοκομείο και έλαβαν εξιτήριο.
Συγκεκριμένα εντός 72 ωρών από την έξοδό τους, θα λαμβάνουν sms στο κινητό τους με έναν σύνδεσμο που οδηγεί σε ερωτηματολόγιο 32 ερωτήσεων, όπου θα καλούνται να βαθμολογήσουν την εξυπηρέτηση από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, τη διαμονή, την καθαριότητα, το φαγητό.
Στο επόμενο στάδιο, η αξιολόγηση θα επεκταθεί στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) αλλά και στα παιδιατρικά νοσοκομεία
Αξιολόγηση νοσοκομείων: Τι θα περιλαμβάνει το ερωτηματολόγιο
Ήδη τα πάντα είναι έτοιμα για να αποστέλλεται το sms στα κινητά των ασθενών 72 ώρες μετά το εξιτήριο τους, προκειμένου αμέσως μετά να μπαίνουν σε έναν σύνδεσμο όπου και θα βρίσκουν το σχετικό ερωτηματολόγιο
Η πρόσβαση σε αυτό θα γίνεται με τους κωδικούς taxisnet και οι ασθενείς θα απαντούν σε 32 ερωτήσεις ανώνυμα.
Τα ερωτηματολόγια χωρίζονται σε εφτά θεματικές ενότητες (π.χ. προσβασιμότητα, οργάνωση, ποιότητα φροντίδας και υποστήριξη), ώστε να δίνουν στο Υπουργείο Υγείας σαφή εικόνα για τη λειτουργία κάθε κλινικής και τμήματος, με σκοπό τη συνολική βελτίωση του ΕΣΥ.
Μερικές από τις ερωτήσεις που θα περιλαμβάνει είναι:
«Πόσο καθαρό ήταν το δωμάτιο που νοσηλευτήκατε;»,
«Υπήρχαν σαπούνια και αντισηπτικά για την υγιεινή των χεριών των ασθενών και των επισκεπτών;».
«Σας δόθηκαν πληροφορίες για το τι πρέπει να προσέχετε όταν βγείτε από το νοσοκομείο;»
«Είχατε εμπιστοσύνη στους γιατρούς σας;». Και «πώς θα βαθμολογούσατε την εμπειρία σας;».