ΔιατροφήΕιδήσεις Υγείας

Υψηλή χοληστερίνη: Πώς μπορεί να μειωθεί με τη διατροφή

Η υψηλή χοληστερίνη μπορεί να μειωθεί με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή αλλά απαιτείται να γίνουν και κάποιες αλλαγές στη διατροφή. Και αυτό γιατί όταν η χοληστερίνη είναι υπό έλεγχο τόσο μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων.

Έρευνες που δημοσιεύθηκαν σε επιστημονικά περιοδικά συστήνουν νέους τρόπους μέσω της διατροφής για να μειωθεί η χοληστερίνη.

Υψηλή χοληστερίνη: Προσθέστε το αβοκάντο στην καθημερινή σας διατροφή

Σύμφωνα με την πρώτη μελέτη η προσθήκη αβοκάντο στην καθημερινή διατροφή καταπολεμά την υψηλή χοληστερίνη. Αναλυτικότερα η μελέτη συγκέντρωσε 45 ενήλικες, υπέρβαρους ή παχύσαρκους. Κάθε συμμετέχων ακολούθησε τρεις ξεχωριστές δίαιτες σε μια περίοδο πέντε εβδομάδων:

μια δίαιτα χαμηλών λιπαρών
μια δίαιτα με μέτρια λιπαρά
μια δίαιτα μέτριας περιεκτικότητας σε λιπαρά που περιελάμβανε ένα αβοκάντο την ημέρα

Με την ολοκλήρωση του πειράματος, οι συμμετέχοντες εμφάνισαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα οξειδωμένης LDL χοληστερόλης σε σύγκριση με την αρχή της μελέτης, ή μετά την ολοκλήρωση των άλλων δύο διατροφικών προτύπων.

Υψηλή χοληστερίνη: Βάλτε σόγια στο πιάτο σας

Άλλη πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η πρωτεΐνη σόγιας μπορεί να μειώσει την υψηλή χοληστερόλη. Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια μετα-ανάλυση σε 43 επιμέρους έρευνες που αξιολογούσαν τα οφέλη της σόγιας για την υγεία. Ανέλυσαν και τις επιπτώσεις της σόγιας στην υγεία της καρδιάς και τη χοληστερόλη. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πρωτεΐνη σόγιας μείωσε την LDL χοληστερόλη κατά 3-4% στους ενήλικες.

Υψηλή χοληστερίνη: Ναι στο ελαιόλαδο

 

Η μεσογειακή διατροφή με ελαιόλαδο βελτιώνει την λειτουργία της καλής χοληστερόλης συμπέρανε άλλη μελέτη. Σύμφωνα με τους ερευνητές ο συνδυασμός αυτός μπορεί να βελτιώσει την λειτουργία της “καλής” χοληστερόλης.

Σε αυτήν την μελέτη, 296 άτομα με αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο (μέσης ηλικίας 66 ετών) επιλέχθηκαν τυχαία για να δοκιμάσουν τρεις δίαιτες:

μεσογειακή διατροφή εμπλουτισμένη με επιπλέον παρθένο ελαιόλαδο (περίπου τέσσερις κουταλιές της σούπας) κάθε μέρα

μεσογειακή διατροφή εμπλουτισμένη με επιπλέον ξηρούς καρπούς (περίπου μια χούφτα) καθημερινά

υγιεινή δίαιτα (ομάδα ελέγχου) με μειωμένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος, επεξεργασμένων τροφίμων, γαλακτοκομικών, προϊόντων υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και γλυκών

Και οι δύο μεσογειακές δίαιτες, συμπεριλαμβανομένης αυτής που είχε επιπλέον δόσεις ελαιολάδου, βελτίωσαν την λειτουργία των λιποπρωτεϊνών υψηλής πυκνότητας (HDL, γνωστή ως “καλή” χοληστερόλη). Αυτό είναι ευεργετικό επειδή μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Υψηλή χοληστερίνη: Μαχαίρι στους υδατάνθρακες, όχι τα κορεσμένα λιπαρά

Η διακοπή των λιπών είναι μια συνηθισμένη “συνταγή” για όσους έχουν υψηλή χοληστερόλη. Ωστόσο, μια μελέτη λέει ότι αυτή η ιδέα είναι λάθος: στην πραγματικότητα το πρόβλημα είναι οι υδατάνθρακες.

Τα ευρήματα της μελέτης υποδηλώνουν ότι δεν υπάρχει λόγος οι ασθενείς με υψηλή χοληστερόλη να αποφεύγουν την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών, όπως κρέας, αυγά και τυρί. Αυτό σημαίνει, ότι μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες είναι στην πραγματικότητα η καλύτερη για άτομα με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Πηγές: http://www.imperial.ac.uk, https://www.psu.edu, https://www.studyfinds.org

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button